28/5-8/6/2016 Umrah + Awal Ramadhan (11-14hari) RM7450 (bersama Us.Halim)

“Ya Allah, terimalah (ibadah ini) dari kami. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui” (Al-Quran).

PAKEJ UMRAH

Jemaah tiba di KLIA untuk urusan Check-In dan berlepas. Jemaah yang tiba lebih awal, sila duduk di kerusi-kerusi yang berdekatan dengan Pintu 5, Tingkat 5 (Balai Berlepas/DEPARTURE).

Mihrab Nabi saw (kiri) dan Minbar Nabi saw (tengah) di dalam Ar-Raudhah, satu taman dari Taman-taman Syurga, terletak di Madinah.

DI MADINAH

Hari 01 – Jemaah dibawa menziarahi maqam Rasulullah saw dalam Masjid Nabawi dan Tanah Perkuburan Al-Baqiek.

Hari 02 – Jemaah dibawa menaiki bas untuk menziarahi tempat-tempat bersejarah di sekitar bandar Madinah. Ini termasuk Masjid Qubak (solat didalam dapat pahala Umrah), Masjid 2 Kiblat, Masjid Khandak, Bukit Uhud, Kilang mencetak Al-Quran, dan lain-lain yang biasa dilawati.

Hari 03 – Jemaah dibawa melawat tempat-tempat istimewa yang jarang dilawati termasuk rumah-rumah sezaman Rasulullah saw, kampung Bani Haram, tempat isteri Nabi saw, Mariah Al-Qibtiah, Perigi Salman Al-Farisi, Perigi Uthman bin Affan dll.

Hari 04 – Jemaah bertolak ke Mekah untuk mengerjakan Umrah. Singgalh di Bi’r Ali untuk bersiap Ihram dan berniat Umrah.

Hajar Aswad, batu dari Syurga terlekat di dinding Kaabah, Mekah.

DI MEKAH

Hari 01 – Setiba di Mekah jemaah akan mengerjakan Umrah pertama.

Hari 02 – Jemaah dibawa menaiki bas untuk menziarahi tempat-tempat bersejarah seperti Gua Hirak (tempat turun Wahyu Pertama), Gua Thaur (tempat sembunyi ketika Hijrah) dan manasik Haji seperti Arafah, Muzdalifah, Mina dan Jamrah.

Hari 03 dan seterusnya – Jemaah akan melawat Hudaibiah (tempat Perjanjian Hudaibiah dan miqat Umrah), Tan’iem (miqat Umrah), Jakranah (miqat Umrah), kubur isteri-isteri Nabi saw, Khadijah ra dan Maimunah ra, tempat tapak Nabi saw dilahirkan, rumah masyarakat Melayu Mekah, kedai borang kopiah, Masjid Jin dan lain-lain.

Hari Terakhir – Jemaah akan mengerjakan Tawaf Wadak sebelum bertolak ke Airport Jeddah untuk pulang ke Malaysia. Air Zamzam 1 tong 10 liter diberi kepada setiap orang jemaah dengan percuma.

TIBA KLIA

Jemaah tiba di KLIA dan disambut oleh saudara mara. Bas boleh disediakan dari KLIA ke kampung atas rundingan di Tanah Suci nanti.

PENDAFTARAN UMRAH :  Untuk mendaftar, telefon 06 – 764 0010 / 06-764 4494 (pejabat) atau smskan / wasapkan nama dan pakej pilihan anda kepada 012- 659 0000 (pejabat / Cik Aisyah) atau terus kepada 019 – 678 0000 (Ustaz Halim, Mekah & Madinah) dan anda nanti akan dihubungi dan dilayan seterusnya.

Sekian, terima kasih.

“HARAPAN ANDA MATLAMAT KAMI”

Ustaz Halim HAJIUMRAH.COM 019-678 0000

38 Respons

  1. Saya dan keluarga seramai 9 orang bercadang untuk menunaikan umrah pada musim cuti sekolah iaitu mulai 31 Mei 2009 hingga 11 Jun 2009 seperti yang terdapat di dalam pakej umrah pada website tuan. bagaimana proses pendaftaran dan bayaran perlu dibuat. Harap dapat hubungi saya di nombor tel: 012-5016480. Sekian, terima kasih.

  2. Saya dan isteri bercadang untuk menunaikan umrah pada musim cuti sekolah iaitu mulai 31 Mei 2009 hingga 11 Jun 2009. bagaimana proses pendaftaran dan bayaran perlu dibuat. Adakah perempuan yang mengandung 4/5 bulan boleh menyertai pakej yang dianjurkan oleh pihak tuan

  3. Tuan, kami sekeluarga berminat untuk mengerjakan umrah ke tanah suci mekah seramai 7 orang termasuk 2 orang warga emas selebihnya dewasa (anak dan menantu). Bagaimana dengan pakej bilik dan quotation.

  4. Saya ingin pergi bertiga bersama ibu dan abang kandung.
    harap dpt hubungi saya di email di atas atau 0126075584.

  5. assamualaikum. saya berlima ingin mengikuti pakej umrah pada 31 mei hingga 11 jun 2009. ada diskaun ke untuk kami dan adakah agen dikl atau pj sebab saya timggal di pj dan bekerja di kl. boleh hubungi saya 012 2794913 atau pej 40470131. sekian terima kasih

    • Assalamualaikum Ustaz,

      Saya sekeluarga dan ibu bapa berhajat untuk menunaikan umrah pada cuti sekolah mei/Jun 2010. Jumlahnya ialah 4 orang dewasa, 2 kanak-kanak. Berumur 10 tahun dan 12 tahun. berapa kos keseluruhannya ye ? Tak ada diskaun ke untuk kami ? Ustaz boleh hubungi saya 013-3510475. Terima kasih.

  6. dari madinah ke mekah menaiki apa?
    jarak penginapan dimadinah dengan masjid masjid nabi?
    jarak penginapan di mekah dengan masjidil haram?
    sekiranya bersesuaian saya ingin menempah untuk 2 orang saya dan ibu saya yang berumur 73 tahun.
    sila jawab.

  7. ustaz saya berhajat sangat, nak pergi mekah,jd sy berminat utk mengerjakan umrah.jd boleh tak saya mengerjakan umrahseorang diri tanpa bersama muhrim.

  8. Assalamualaikum Ustaz,

    Saya sekeluarga seramai 5 orang (suami isteri & 3 orang anak (21, 17 & 13 tahun) ingin menunaikan ibadah umrah pada 29/5-11/6/2010. Berapa kah jumlah kos keseluruhannya? Penginapan adalah berkumpul satu keluarga. Di harap mendapat jawapan dari Ustaz. Terima kasih.

  9. Assalamualaikum.
    Saya pelajar, sedang belajar di ireland. Sgt berminat untuk melakukan umrah semasa cuti musim panas 2010. (sekitar bulan 5/6 2010). Cadangan, kami berangkat dari london, transit di mekah untuk umrah dan terus pulang ke Malaysia untuk bercuti.
    Apakah nasihat terbaik ustaz untuk perancangan kami? Ada x pemandu umrah yg boleh guide kami. Setakat ini ada 10 org dalam kumpulan.mungkin boleh berkembang jika ada perancangan. *kursus umrah akan kami usahakan sendiri dengan pihak berkenaan di Ireland,

  10. Assalammualaikum ustaz.saye bersama suami dan anak (lebih kurang setahun pd 2010) ingin menunaikan umrah nazar pada cuti persekolahan mei 2010.Mohon ustaz berikan
    1. cadangan pakej yang sesuai untuk kami.
    2.Jumlah kos keseluruhan.
    3.masih ade kekosongan tempat.
    terima kasih .

  11. Assalamualaikum wbh,

    Ustaz saya bercadang mengerjakan umrah pada musim cuti sekolah Mac @ Mei 2010. Walau bagaimanapun saya tiada mahram. Mohon penjelasan ustaz.

  12. masih adakah pakej umrah pada 29hbmei hingga 11 jun 2010. Saya berminat untuk menyertai pakej tersebut bersama 2 lagi rakan saya. Tetapi kami dari wilayah persektuan labuan

  13. Assalamualaikum

    Saya sekeluarga bercadang ingin mengerjkan umrah pada bulan Jun 2010 cuti sekolah, seramai 5 orang. berapa kah pakej unuk 14 hari. kalau boleh diberikan diskaun .

    Ustaz boleh juga menghubungi saya pada talian 03-88866225
    atau 0139233500. Saya sekarang menginap di Nilai N.9.
    Adakah kursus diadakan dan dimanakah tempat yang berhampiran.

    wassalam.

  14. Ustaz, boleh tak daftrakan saya & isteri utk umrah musim cuti sekolah pada bulan Jun 2010? kemungkinan Kakak saya pun akan turut serta.

    Sebenarnya saya rancang utk menunuaikan umrah tersebut pada hujung tahun (Disember 2010) tetapi terdengar cerita bahawa kosnya lebih tinggi disebabkan jenis Visa (Ziarah) yg digunakan. Betul ke?

    Apa nasihat Ustaz mengenai perkara tersebut?

    p/s: Sila e-mail saya sekiranya perlu. Saya tinggal di Seremban 2, mungkin mudah utk ke Pejabat Ustaz di Ampangan.

  15. salam. ustaz saya dan suami bercadang nak laksanakan umrah nazar dalam tahun ini tetapi sekarang kami berada di w.p. labuan. ada tak perkhidmatan ustaz boleh cover kami dari sini n jika boleh berapa kos untuk 3 orang dewasa. terima kasih

  16. Ustaz,
    Saya dan isteri bercadang untuk mengerjakan umrah pada cuti sekolah bulan Jun 2010 ini. Bolehkah saya menempah tempat atau mendaftar dengan ustaz untuk umrah sedangkan saya belum pasti mendapat cuti pada masa tersebut.

  17. Salam

    Ustaz saya nak bertanya berkaitan dengan pakej umrah 5/6-18/6 2010 (14 hari) adakah tarikh ini dah confirm? dan ada tak kekosongan lagi?

    Terima kasih

  18. Saya ingin mengerjakan umrah pd 30.5.10-… Ada tak pakej yg sesuai? Berapa harganya utk 3 @ 4org? Siapa yg menguruskan disana? Penerbangan ape dan turun di mana? Apa persediaan yg mesti dibuat?

  19. Saya ingin mengerjakan umrah pd JUN 2010 (bertolak sekitar 28/5-1/6) dan telah menelefon pihak pengurusan tetapi sehingga kini belum dapat tarikh dan kata putus dari pihak ustaz..

    012-7131492

  20. assalammualaikum ustaz, saya bercadang untuk mnunaikan ibadah umrah bersama isteri, ibu dan kakak saya pada bulan jun cuti sekolah 2011. adakah masih ada lagi kekosongan untuk tempahan di buat? sila maklumkan pada saya di no tel ini jika ada kekosongan dan juga harga pakej utk kami berempat. 017-6621742

  21. Saya berminat untuk mengerjakan umarh pd tarikh 28/5-10/6/2011 Umrah (14hari) RM5750. Saya ingin mengetahui lebih lanjut berkaitan dengan tempat tinggal di Mekah dan Madinah. Bayaran RM5750 untuk berapa orang sebilik?. Jika utk dua orang sebilik, berapakah harga pakej.Adakah pakej ini perlu transit mana-mana destinsi pergi atau balik.

  22. assalamulaikum…
    ustaz, saya teringin sgt nak pi mekah..
    hajat dihati nak pi buat umrah dulu…
    saya nak tanya pendapat ustaz…

    blhkah saya pi umrah tanpa mahram…
    ayah n mak saya baru je meninggal dan adik beradik blm bersedia untuk ke mekah..

    kalau blh saya ingin ke mekah cuti sekolah bln jun 2011…saya tertarik pada pakej 14H tu…adakah apa2 lg caj yg perlu dibayar?

  23. cadangan umrah mei 2011.harap berikan maklumat.

  24. assalam… masih ada lagi tak kekosongan utk umrah cuti seekolah 28 mei ini….. sy berhajat utk pergi seramai 3 org …sebilik…syukran

  25. salam Ustaz.

    Saya, isteri dan anak-anak bercadang untuk umrah cuti sekolah 2011 antara 28 Mei – 12 Jun. 2 lelaki dewasa, 2 wanita dewasa dan 1 kanak-kanak perempuan 9 tahun. Apakah pakej yang paling ekonomi untuk kami? Terima kasih. Wassalam.

  26. assalamualaikum…

    sy berminat dgn pakej cuti sekolah mei/jun…adakah kos rm5850 itu untuk 2 org sebilik? sy ingin pergi bersama suami…minta jawapan dr ustaz…terima kasih

  27. salam ustaz halim..masih ada kosong pakej umrah/egypt utk 2org(sepasang suami/isteri)….tarikh berlepas 28mei..kalau masih adakosong..sila maklumkan pada saya…! brp kos utk 2org sebilik…?

  28. Assalamualaikum ustaz
    kami berminat untuk mengikuti pakej umrah cuti sekolah 28/5-8/6/2012 Umrah Deluxe MAS Direct (~12hari) RM5850 yang ustaz anjurkan..
    InsyaAllah kami pergi bertiga..masih ada kekosongan?

  29. Assalamualakum ustaz,

    Ustaz blhkah saya hanya ingin memohon visa umrah utuk kami sekeluarga melalui travel agency ustaz.

    Ibu bapa mertua saya uzur sgt dan teringin buat umrah sekali lg. Saya tak dpt ikut package ustaz krn tariknya tak kena. Saya blh cuti 8hr shj.

    Blh kah ustaz bantu saya dptkan visa? Kami pergi 4may dan pulang 11 may.

    Jazakallah khair

    Nanti saya akan pergi bersama abng saya dr abu dhabi. Kami ajan terbang

  30. salam,saya berminat untuk mengerjakan umrah sekeluarga 2 dewasa 3 kanak2. Plan cuti sek jun 24/5-7/6. Boleh saya dapatkan quotation asap.

  31. assalamualaikum ustaz,

    saya berniat ingin mengerjakan umrah bersama ibu saya. bolehkan saya mengerjakan umrah tanpa mahram?

  32. salam ustaz. Saya sekeluarga 6 org nak umrah cuti sekolah 28/5 – 15/6/2014. Masih ada tempat? Sekarang ni saya boleh di email shj. puitis@yahoo.com. Selepas 10 Feb nnt baru boleh guna hp.

    • Wsm ww

      Mohon no tel untuk saya hubungi.
      Tkasih.

    • Wsm ww.

      Bila dah ada hphoen no nanti, mohon maklumkan kpd kami. Senang untuk berhubung.

      Tkasih.

      Terima kasih.

      IKLAN / PENGUMUMAN :
      Pendaftaran pakej-pakej Umrah, Umrah Khas, Umrah+Tour upah Badal Haji, Korban/Aqiqah di Tanah Suci dibuka sepanjang tahun. Sila mendaftar dengan menghubungi Pejabat Urusan 06-764 0010 / 06-764 4494 (pej), 016-696 7770 (Haji Azhar, staff) atau terus hubungi Ustaz Haji Abdul Halim Abdullah 019-678 0000.

      Untuk memudahkan tuan puan, semua urusan boleh juga dilakukan melalui jarak jauh.

      “Harapan Anda Matlamat Kami”

      HAJIUMRAH.COM

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: