5 Pembiayaan Bank

Dalam Muzakarah Kebangsaan Tahunan Pengkursus Haji & Umrah anjuran Tabung Haji Malaysia, salah satu resolusi yang diumumkan ialah mengharuskan mana-mana orang Islam untuk mendapat pembiayaan kewangan dari bank-bank cara Islam bagi mengerjakan ibadat Haji atau Umrah. Kemudahan seumpama ini telah pun diamalkan oleh umat Islam di Indonesia sejak lebih 10 tahun lalu hingga ke hari ini.

Pihak kami boleh menguruskan pembiayaan dari bank atau institusi-institusi kewangan lain serendah pembayaran balik secara ansuran sebanyak RM150 sebulan. Hingga ke hari ini Syarikat kami menjadi panel bagi pembiayaan institusi-institusi kewangan berikut :

  1. Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB).  Sila hubungi terus Puan Hajjah Norzakina 016-217 0681. Beliau adalah pegawai di Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) dan pernah mengikut pakej Haji dan pakej-pakej Umrah dibawah kelolaan Ustaz Halim HAJIUMRAH.COM
  2. Bank Rakyat Berhad.
  3. Koperasi Guru-guru Malaysia Barat.

26 Respons

  1. assalamualaikum..
    saya ingin mengetahui lebih lanjut mengenai pengurusan pembiayaan dari bank untuk haji/ umrah. kadar pembayaran balik dan bagaimana untuk membuat permohonan?

  2. pakej umrah 2 org.buat umrah masa yg singkat 3 hari

  3. Salam,

    Saya ingin mendaptkan maklumat lanjut mengenai skim diatas. Perancangan umrah :-

    1. Seorang lelaki
    2. Mengerjakan Umrah dalam waktu yang terdekat.
    3. Jumlah pinjaman
    4. Kos keseluruhan
    5. Keperluan kewangan lain.

    Terima kasih.

  4. Sila hubungi saya 013-2346160

  5. Saya seorang penjawat awam. saya berminat untuk mengetahui bagaimana carauntuk mendapatkan kemudahan pinjaman bagi mengerjakan haji pada 2009 ini

  6. Salam,

    Saya bercadang untuk menunaikan Umrah (bukan cuti sekolah/ Ramadhan) untuk 3 orang (saya, suami, ayah) sekitar bulan Jun-Dis09. Bagaimana cara untuk mohon skim pinjaman tersebut? Berapa kosnya? Berapa jarak Hotel dengan Masjidil Haram/ Masjid Nabi?

    Terima Kasih

  7. bagaimaner utk mendapatkan maklumat pinjaman…saya amat tertarik dgn kemudahan yg diberikan…

  8. salam..

    ustaz,

    saya ingin membiayai ke dua org tua saya untuk mengerjakan umrah..bolehkah saya mendapatkan pinjaman dari bank2 tersebut di atas.

  9. Assalamualaikum Ustaz,

    Kami suami isteri berhajat mengerjakan umrah pada tahun 2010 dalam bulan Mac. Adakah penjawat swasta ada peluang utk memohon pinjaman sekiranya duit belum ckup?

  10. saya berminat untum mendapat perkhidmatan ini. terima kasih

  11. untuk pakej haji 2009, berapa ramai jemaah yang ustaz bawa. Kalau kumpulan yang besar dipecah, adakah ada ustaz lain pulak yang tunjuk ajar ?

  12. Saya dan suami baru mendaftar pada Januari 2008 untuk menunaikan haji dan tahun yang diberi adalah pada 2019. Sudah merayu tetapi ditolak untuk tahun 2009. Adakah boleh dapat sekiranya merayu melalui pakej mitra. Atau sudah ada rekod rayuan telah ditolak jadi tiada kuota untuk kami pada tahun ini.

  13. saya berhajat menunaikan umrah pada ogos 2010.bolehkah saya membuat penjaman dan apakah syaratnya

  14. ustaz ustaz,sebenarnya saya adalah penjawat jawatan syarikat swasta.maafkan saya kerna tak memberi info yang betul.adakah permohonan saya diterima.
    Nama penuh :Rohani Bt Ariffin (waris yang mengiringi Bapa)
    Nama penuh
    bapa : Ariffin B.Hassan
    No Tel : 0122521220

  15. salam… ustaz saya dan ibu telah mendaftar bagi mengikuti umrah pada bulan 6. sekarang suami saya pula terbuka hati untuk turut serta. masalahnya kewangan kami tak mengizinkan. bagaimanakah saya dapat memohon pembiayaan dan bagaimana proses. terima kasih

  16. Salam ustaz……saya dan anak2 berniat nak pergi umrah dalam masa yang terdekat ini tetapi kami kewangan kami tidak mengizinkan walaupun saya pekerja swasta. Mohon ustaz beri pendapat tentang pembiayaan bank kerana kami begitu ingin sekali nak menunaikan niat kami ustaz.

  17. SALAM USTZ..

    SAYA BERCADANG UTK BAWA IBU MENGERJAKAN UMRAH PADA AWAL DECEMBER 2011.(MUSIM CUTI SEKOLAH) AGAK2NYA BERAPAKAH BUDGET UTK SEORANG..TERIMA KASIH

  18. jika saya ada blacklist – ctos …adakah saya layak memohon utk pembiayaan umrah/haji. wassalam

  19. salam, bole ustaz berikan no tel institusi kewangan utk dihubungi.

  20. Saya tinggal dikeningau.Mahu menunaikan umrah dlama bulan jun atau julai 2012 ini.Tapi bajet tidak mencukupi.Bolehkah saya dpatkan kemudahan pinjaman?

  21. saya nak menunaikan umrah, tapi nak tau macam mana nak mendapatkan pinjaman umrah. no tel saya 0126527657

  22. askum ustaz,saya berhajat utk membawa ibu saya dalam pakej Umrah Ziarah,sebagai pekerja swasta saya x mempunyai budjet yg cukup…d mana saya boleh dapat kemudahan pinjaman ???

    ini hp saya ustaz : 0138989038 sally

  23. salam,sy brcdg nk mngikuti kdua ibpa sy mngerjakan umrah pd april 2013,mcm mna sy nk mnguruskn pnjman,sy dr sandakan sabah

  24. Bagaimana nak memohon

  25. Salam. Ustaz saya sekeluarga 7 org. Bercadang menunaikan umrah ziarah egypt pada 2013.mohon penjelasan mengenai pomohonan pinjaman. Wasallam.

  26. Assalamulaikum ustaz,
    Saya telah terbuka hati ingin menunaikan umrah..perancangan untuk awal tahun 2014, tetapi dari segi kewangan saya berminat untuk menggunakan perkhidmatan pembiayaan bank islam.saya dan suami adalah penjawat awam,boleh ke saya buat pembiayaan dengan bank islam untuk pembiayaan umrah kepada diri sendiri dan ibu?

Tinggalkan komen